2011. január 3.

Újévi kuglóf

Január elsején este azon kaptam magam, hogy szívesen sütnék kuglófot (ebben Bo határozottan szerepet játszott). A receptet Halász Zoltán: Utazás Kulináriába c. könyvében találtam, és az ő útmutatásai alapján fejlesztettem tovább.


Hozzávalók:
50 dkg liszt
10 dkg vaj
7 dkg cukor
2 zacskó szárított élesztő
3 dl tej
2 tojássárgája

Opcionális:
1 zacskó vaníliás cukor
mazsola
kakaó
2-3 kocka csoki, vagy amennyi jól esik
fahéj

Elkészítés:
Az alapvető hozávalókból elkészítem a tésztát (dupla élesztővel még könnyebb lesz). Nekem nem volt épp otthon, de jó ötlet hozzácsapni egy kis reszelt citromhéjat. A tésztát 3 részre osztom, az egyikbe kakaót, a másikba fahéjat, a harmadikba pedig mazsolát gyúrok. Hagyom egy órát kelni a bucikat. Ekkor mindhármat ugyamakkora téglalappá nyújtom, tetszőleges sorrendben egymásra fektetem, a kakaós tésztára pluszban ráreszelem a csokit. Hosszabbik oldala mentén feltekerem, és a kivajazott kuglófformába teszem. Újabb egy órát hagyom kelni, majd 200 fokon 30 perc alatt megsütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése