2011. január 17.

Pestós ricottával töltött csirkemell

Alapvetően nem vagyok a csirkemell nagy barátja, mert túl sterilnek tartom - se íze, se bűze. Ellenben más ízeket nagyszerűen át tud venni, lásd az előző bejegyzést. Most inkább enyhe mediterrán irányban indultam el vele a Szakácskönyvtár-sorozat "Csirke" című opuszának segítségével.



Csirkemell
Hozzávalók:
4 csirkemell
12 dkg ricotta
1 ek pesto
só, bors
olívaolaj

Elkészítés:
A ricottát kikeverem a pestóval. A csirkemelleket oldalról bevágom, az így keletkezett zsebet megtöltöm a ricottás keverékkel. (A boltban nem volt ricotta, így csaltam, és Frischkäsét használtam, ami ugyanolyan jó, csak egy picit lágyabb a textúrája, tehát jobban fog folyni.) A zsebek nyílását összetűzöm fogpiszkálóval, és a melleket beteszem hűlni a fridzsiderbe.
Közben elékszítem a salátát. (Az eredeti recept szerint öntet.)
A csirkemelleket végül megkenem egy kis olívaolajjal, sózom, borsozom, és forró grillserpenyőben mindkét oldalát kb 8 percig sütöm. A salátával és rizzsel tálalom.


Zöldcitromos, snidlinges paradicsomsaláta
Hozzávalók:
1 csokor snidling
1 dl olívaolaj
egy zöldcitrom reszelt héja és a fél citrom leve
50 dkg paradicsom (elvileg kimagozva és apróra vágva, én ezzel nem szórakoztam. Apró szemű lucullus-pardicsomot vágtam 4-6 részbe, és kész.)
só, bors

Elkészítés:
A snidlinget összeturmixolom az olívaolajjal, amitől egy gyönyörűséges zöld pasztát kapok. Belekeverem a többi hozzávalót. A citromlé illetve a paradicsomok leve szépen fölhigítja a snidlinges alapot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése