2011. január 29.

Gombóóóóc

Andris ma gombócra vágyott a fejtettbableves után. Az igazat megvallva lusta akartam lenni, és megvenni a fagyasztott, kész cuccot a boltban. De nem volt. Így hát szépen bevásároltam az alkotóelemeket, és nekiálltam.


Barackos gombóc

Hozzávalók:
A tésztához:
60 dkg főtt krumpli (a lisztesebb fajtából)
30 dkg liszt
3 tojás


A töltelékhez:
kb. 30 dkg kimagozott sárgabarack (természetesen ez pillanatnyilag mirelit)
kristálycukor (vagy kockacukor)
fahéj

A befejezéshez:
10 dkg vaj
20 dkg zsemlemorzsa

Elkészítés:
A főtt krumplit áttöröm, liszttel, tojással és sóval tésztát gyúrok belőle. A tésztát kinyújtom, négyzetekre vágom. Mindegyik négyzetre teszek egy fél barackot, amit megszórok egy kis cukorral és fahéjjal. A zsemlemorzsát vajon megpirítom. A gombócokat forró vízben kifőzöm, ha följöttek a felszínre, akkor két perc elteltével kihalászom őket, és azonnal a zsemlemorzsába forgatom.
Fahéjas porcukorral megszórva tálalom.

2 megjegyzés:

  1. Fantasztikus vagy! Én sose vittem többre a mirelit gombócnál. Utoljára a családban a Körber nagymama főzött virtigli gombócot úgy 1955-ben.

    VálaszTörlés
  2. Az az igazság, hogy én a mamival főztem szilvás gombócot kilencvenvalahányban.

    VálaszTörlés