2010. június 20.

Szőlős csirke és bulgursaláta

Az időjárással dacolva csakazértis nyári ételeket készítettem mára, hiába van 10 fok.

From csirke és bulgur

A szőlős csirkét nagyjából a Casa Moro szakácskönyv alapján csináltam, íme az én verzióm.

Hozzávalók
1 nem túl nagy csirke, kb 1-1,2 kilós
friss gyömbér
méz
1 dl fehérbor
40 dkg szőlő, vagy ízlés szerint
só, bors, olívaolaj

Elkészítés:
A csirkét sózom, borsozom, majd a felforrósított olajban megpirítom. Aláöntöm a bort, belereszelem a gyömbért (a lébe menjen, ne a csirkére), és a csirkét megkenem mézzel. Betolom edényestül a 200 fokra előmelegített sütőbe. Érdemes öntöttvas edényt használni. Mi nászajándékba kaptunk két Le Creuset márkájút, ami irtó nehéz, de nagyon jó benne sütni-főzni. Nem fedem le, amíg szép színe nem lesz a csirkének, de utána igen. 35-40 perc után beledobálom a szőlőszemeket, és lefedve sütöm további 15-öt, hogy a gyümölcs meg ne égjen.
A csirkét felvágása előtt 15 percet pihentetem.

Köretnek bulgursalátát csináltam, amit már tegnap elkészítettem, hogy legyen idejük összeérni az ízeknek. (Ez olyan szakácskönyves/gasztroblogos kifejezés, nem?)

Hozzávalók:
1 csésze bulgur duplaannyi folyadékban megfőzve
pár ágacska friss kakukkfű
friss snidling
mazsola
mandulaforgács
egy lime leve
olívaolaj

Elkészítés:
A bulgurt a csomagoláson írtak szerint megfőzöm. Lehet zöldség- vagy húslevesben is, de én sima vízben főztem, amit egy kis fahéjjal ízesítettem a marokkói ízhatás kedvéért. A megfőtt bulgurt kihűtöttem, majd belekevertem a korábban langyos vízbe beáztatott mazsolát (csirke szőlővel, bulgur mazsolával - érzitek ezt a kifinomult íztervezést? ;)), a mandulát, a zöldfűszereket, illetve olívaolajat és a lime levet.

Változat:
A bulgurt lehet zöldségekkel is csinálni, paradicsommal, újhagymával, stb, de finom egytálétel, ha beleaprítunk csirkét, és belekeverünk egy kis diót is. Fűszerek közül a petrezselyem és a menta a hagyományos ízesítők.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése