2010. június 7.

Kísérleti nyúl

Az erős kezdéshez én is szeretnék hozzájárulni, úgyogy fogadjátok szeretettel ezt a régebbi, de saját receptet. A Tücsökzenén egyszer már megjelent.


Hozzávalók:
fejenként egy nyúlcomb (kajásabbaknak kettő)
apró szemű krumpli, esetleg újkrumpli
olajbogyó
hagyma
fokhagyma
vaj
maradék vörösbor
rozmaring és egyéb random fűszerek

A nyúlcombot megtűzdeltem fokhagymagerezdekkel, fűszereztem (kakukkfű, só, bors, pici szerecsendió és fahéj), majd némi vajjal, vörösborral és Worcester-szósszal megtámogatva betoltam a sütőbe, és lefedve kb fél órát sütöttem. Utána pihentettem. Közben a a krumplit a cikkekre vágott hagymával, egy kisebb ág rozmaringgal és további vajjal együtt szintén megsütöttem, szépen elfért a nyúl mellett. Utolsó lépésként a nyúl szaftját még tovább fűszereztem, kapott egy kis plusz vajat, egy kanálka mézet (a bor és az olajbogyó miatt viszonylag savanykás), végül liszttel besűrítettem.


Disclaimer: a blogon szereplő szép képeket mind az Eszter csinálja. A főként telefonnal, türelmetlenül készültek az én kezem munkái.
Disclaimer 2: saját recepteknél nem ígérek pontos mértékeket...

3 megjegyzés:

  1. Úgysmint fentebbi posztban személyesen megszólított, úgysmint gugli-apps függő, üdvözlöm a Szántó leányok kezdeményezését, elsőként. :)

    VálaszTörlés
  2. Hogy is van? A krumplit EGYÜTT sütöd a nyúllal? És a nyúlcombbal már nem kell semmit csinálni, hámozni, csak veszel egyet a boltban? (Mondjuk itt biztos nem - tudtátok, hogy a nyúl nem kóser?)

    VálaszTörlés
  3. Nem, külön sütöttem őket: nyulat a szaftjában, krumplit a hagymával. Nyúlcombot itt konyhakészen lehet kapni, nincs rajta se szőr, se bőr.

    VálaszTörlés