2012. október 3.

Almatorta-szerűség

A dolog úgy kezdődött, hogy Andris felhívta a figyelmemet egy kajás körre G+-on, amit egy az egyben föl is vettem. Azóta mondjuk az általános stream-em csurig van receptekkel, de könnyen kifilterelhetném, ha akarnám. De nem akarom. Inkább átfutom mindegyiket, és az érdekesebbeket elmentem. Így találtam rá a misztikus "almáspite kenyérre". Időhiány - és lustaság - miatt egyszerűsítettem, egy jó kis egyedényes dolog lett belőle. Gyanúnk szerint másnap még finomabb. Vagy csak tegnap a többiek által hozott három másik süti elnyomta szegény kis szolid almást.


Hozzávalók:
120 g puha vaj
240 g cukor
80 ml író
1 zacskó sütőpor
2 tojás
1 fiola vanília aroma
400 g liszt
ízlés szerint őrölt fahéj és szegfűszeg
fél kiskanál só
3 nagyobb alma lereszelve, levével együtt
100 g durvára vágott csonthéjas (dió, mogyoró vagy mandula)
1-2 marék mazsola

Elkészítés:
Kikenek és liszttel/zsemlemorzsával/darált mandulával (én ez utóbbival) megszórok egy 24 cm-es kapcsos tortaformát. A sütőt előmelegítem 180 fokra.
A vaja kikeverem a cukorral, hozzáadom az írót, majd a sütőport, tojásokat és vaníliát. Ha már eléggé homogén, akkor belekeverem a fűszerekkel vegyített lisztet és sót. Ekkor meglehetősen sűrű tésztát kapok, de nem baj, mert belereszelem az almákat, az almalé megfelelően higítja a keveréket. A végén beleforgatom a csonthéjasokat és a mazsolát. Egy marék magot meghagyok, és a sütemény tetejére szórom. Ha valaki szereti, akkor cukorral is megszórhatja a tetejét, szépen karamellizálódik a sütés során.
Kb. 60 perc alatt sül meg, én úgy a kétharmadánál levettem a hőfokot 150 fokra, hogy ne piruljon tovább a torta teteje. Tűpróbával ellenőrzöm, rácson hagyom kihűlni, csak utána veszem ki a formából.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése