2010. október 3.

Újdonságok az eszközparkban

Két új konyhai eszközzel is gazdagabb lettem az utóbbi időben: kaptam egy kuktát, illetve egy konyhai fáklyát. A kukta nyilvánvalóan húsért kiáltott, ami majd szétolvad a számban, de konyhai fáklya kipróbálási terepe pedig természetesen a crème brulée (avagy crema catalana, cambdrige cream, vagy "az az izé égetett cukorral a tetején, ami nem dobostorta").

A húsos fogáshoz az inspirációt Fűszeres Esztertől nyertem, módosításaim elenyészőek. Mivel nem vagyok a kömény nagy barátja, ezért nemes egyszerűséggel kihagytam, illetve kihagytam a krumplit is, abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy a blogbejegyzésben a hozzávalók között nem volt felsorolva, így nem vettem. Azért így is eléggé tele van zöldséggel az étel. A hentes melletti kispiacon Hokkaido tök volt, így az került a kuktába, minden másban követtem a receptet. Először a serpenyőben megkapatott húst tettem be hagymaágyon a kuktába, került még mellé babérlevél, egy rozmaringág, illetve a fehérbor, majd 30 percig főztem. Kb. ugyennyi idő volt előtte elolvasni a kukta használati utasítását, és előkészíteni az edényt az első használathoz. A fél órás főzés alatt előkészítettem a zöldségeket (tök, paprika, répa, lilahagyma - nagyon szép őszi színe volt a halomnak), majd ment az is a kuktába. Újraforrástól (illeve a nyomás elérésétől) kezdve még kb. 15 percet kap. Az eredeti receptben 3 óra szerepel, ha ugyanezt sütőben készíti az ember.


A crème brulée receptje járt a konyhai fáklyához:

Hozzávalók:
250 ml tejszín
2 ek cukor plusz még valamennyi szórni
3 tojássárgája vanília

Elkészítés:
A tejszínt 2 ek cukorral együtt addig melegítem, amíg éppen hogy elkezd forrni. Közben a tojássárgákat kikeverem egy vaníliarúd pépjével (vagy egy kis vaníliaaromával). A forró tejszínt kis adagokban a tojáshoz adom, mindig azonnal elkeverem, hogy a sárgája ne csapódjon ki. A keveréket kis formákba töltöm (pl. felfújtformákba), a formákat beelállítom egy tepsibe, majd a tepsit a formák feléig megtöltöm forró vízzel, és lazán letakarom alufóliával. 160 fokon legalább 30 percig sütöm, vagy amíg a lötyi megszilárdul. Utána kihűtöm, tálaláskor cukrot szórok a tetejére, és a fáklyával karamellizálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése