2010. október 24.

Pezsgő, alma & Co.

Tegnap megint rámjött a főzhetnék, az eredmény elfogyasztásához sikerült még hat embert összetrombitálni.

Előételnek egy kis rucola volt  (hiába, kezdünk svicceresedni)koktélparadicsommal és fokhagymával töltött olajbogyóval, mellé parmezán-chips, illetve egy-egy szelet bagett kacsamáj parféval. Ez utóbbit Andristól kaptam, egy csini, ámde kinyithatatlan dobozban. Gasztroblog-szempontból esteleg a parmezán-chips lehet érdekes, ámde annál egyszerűbb: reszelt parmezából kis halmokat kell rakni sütőpapírra, majd 10 perc alatt 180 fokon megsütni, utána hagyni kihűlni.

Főételt eléggé sokáig vadásztam mindenféle blogokon, végül Lakásétteremék nyertek a pezsgős csirkecombbal. Habár gondoltam, hogy ha már lúd, legyen kövér, és kacsacombokat készítenék (enyhe képzavar, tudom), de hentesnél ezen madár semmilyen alkatrésze nem volt. Így hát maradt a csirke.

Pezsgős csirkecomb

Hozzávalók:
fejenként egy egész csirkecomb
combonként egy gerezd fokhagyma
friss rozmaring
friss kakukkfű
köménymag
olívaolaj
só, bors
combonként szűk fél deci pezsgő
combonként fél alma

Elkészítés:
A fűszereket apróra vágom, majd a fokhagymagerezdekkel, nagy szemű sóval és egy kis olívaolajjal mozsárban pépesítem. (Sóval nagyon egyszerű a fokhagymát összenyomni.) Ezt a pasztát betöltöm a combok bőre alá.
A recept eredetijétől itt tértem el: először a csirkét egy kis olívaolajon és a pezsgő harmadával 15 perc alatt kuktában megfőztem. Amíg főtt, megpucoltam és felvágtam az almákat, majd egy tepsibe szórtam. Erre jöttek a csirkecombok a maradék pezsgővel, fél órát pirultak 180 fokon.
Tálaláshoz a pezsgős almát leturmixoltam, és öntetként adtam.

Krumpligratin
A csirkéhez a Lakáséttermet követve én is gratint adtam, de én másképp készítettem.

Hozzávalók:
8 főre köretnek másfél kiló krumpli
vaj
fokhagyma
só, bors, szerecsendió
3 dl tejszín

Elkészítés:
A krumplit megpucolom, és vékonyan felkarikázom. Gyalulni is lehet, közepes vastagságúra, de én legyalultam vele az ujjamat is, úgyhogy maradok a késnél, azzal kevésbé vagyok önveszélyes. Egy tepsit vagy gratin formát kikenek fokhagymával, lerakok egy-két réteg krumplit (ha vékonyabbak a szeletek, akkor mehet nyugodtan két réteg egyszerre), sózóm, borsozom, szórok rá szerecsendiót, majd rádobok vajdarabokat. Így rétegezem, amíg a krumpli el nem fogy. A végén meglocsolom a tejszínnel, és szórok rá sajtot. Mivel nyers krumplival dolgozom, ezért viszonylag sokáig sül, bő egy órán keresztül. Persze föl lehet pörgetni az egészet, ha előre megfőzöm a  krumplit.

Adtam még hozzá pezsgővel párolt vöröskáposztát.



Desszertnek almás táska volt fahéjfagyival. A süti receptjét az Édes és Keserű blogon találtam, amire - a szépséges fotók miatt - Gyuri hívta fel a figyelmemet. Az ételnek egyetlen nehzésége van, ez pedig az extrém lágy tészta, amivel én nem tudok nagyon mit kezdeni, ezért megnöveltem a liszt mennyiségét.



Almástáska

Hozzávalók:
60 dkg savanykás alma
40 g vaj
fahéj
citromlé
7 dkg marcipán
10 dkg cukor
15 dkg tejföl
6 ek tej
6 ek olaj
vaníliás cukor
35 dkg liszt
sütőpor
1 tojás kenéshez
porcukor szóráshoz

Elkészítés:
Felkockázom az almát, ráfacsarom a citromot. Felolvasztom a vajat 5 dkg cukorral, megszórom fahéjjal, és ebben pár percig főzöm az almát. Leszűröm, és kihűtöm.
Amíg hűl, habverővel kikeverem a tejfölt a tejjel, a maradék 5 dkg cukorral és az olajjal, hozzáadom a lisztet és a sütőport. Az így kapott tésztát lisztezett sütőpapír-lapok között kinyújtom és téglalapokra vágom. Egy téglalap egyik felére vágok egy kis marcipánt, ráhalmozok almatölteléket, a másik felét csíkosan bevagdosom. A csíkos oldalt ráhajtom a töltelékesre, körben lenyomogatom a széleket, majd derelyevágóval körbevágom. Habár a tészta olyan lágy, hogy a cakkok úgysem fognak látszódni. A táskák tetejét megkenem egy felvert tojással, amihez én hozzákevertem a fahéjas-cukros almaléből is egy keveset. 180 fokon 13 percig sütöm, még melegen megszórom porcukorral. Rácson hagyom kihűlni. Tálalás előtt egy picit visszatoltam a sütőbe meglangyosítani, és fahéjfagyit adtam hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése