2012. május 13.

Joghurttorta

Nem varázsolok mostanság nagyokat a konyhában, habár sokat főzök, de ezek elsősorban a mélyhűtő számára készülnek, hogy legyen normális kaja a babás időszak elejére. Olyan izgalmas fogásokból főzök ipari mennyiséget, mint paprikás csirke, thai curry, paradicsomos húsgombóc, lasagne, bolognai és gombás tésztaszósz. Remélhetőleg fogunk még neki örülni.

Újdonságszámba csak egy joghurttorta ment, amit a Mindmegettén találtam. Nagyon jó kis nyári édesség, bármilyen gyümölccsel dúsítható (legjobbak a bogyós gyümölcsök szerintem, de valószínűleg apróra vágott barackkal vagy sárgabarackkal is ugyanolyan jól működik).

Nem tortaformában, hanem hasábban
Torta alap:
2 tojás
2 ek cukor
2 ek liszt
sütőpor
csipet só
1 ek olaj

A tojásokat szétválasztom, felverem a fehérjét, a sárgáját pedig kikeverem a többi hozzávalóval, majd beleforgatom a fehérjehabot. Sütőpapírral kibélelt tortaformába simítva 180 fokon világosra sütöm (12-15 perc). A kész tésztát rácson hűtöm ki. (Én elmulasztottam lehúzni róla a sütőpapírt, így nehezebb volt a kihűlt tésztáról lefejteni, de nem reménytelen.)


Töltelék:
2 dl habtejszín
1 zacskó habfixáló
5 dl natúr joghurt
összesen kb 1 l folyadékhoz szükséges zselatin (por vagy lap)
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
kb 2 ek porcukor
1 zacskó vaníliás cukor (nem bourbon)
vaníliaaroma
ízlés szerint gyümölcsök - én áfonyát és málnát használtam, szezonon kívül fagyasztottat is ér (nem kell felengedni)

A tejszínt felverem, belekeverem a habfixálót. Egy másik tálban összekeverem a joghurtot a citromhéjjal, -lével, cukrokkal és vaníliaaromával. Elkészítem egy kis folyadékkal a zselatint, és langyosra hűtöm. Összekeverem a joghurtot a zselatinnal, beleforgatom a tejszínhabot, majd a gyömölcsöket is.
A tortaformába visszateszem a tortalapot, ráöntöm a joghurtos keveréket, és pár órára fridzsiderbe teszem, amíg megdermed a krém.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése