2012. január 29.

Fahéjas kuglóf

Blogokról, de szakácskönyvekből főzni is mindig kétesélyes. Ellenben ki lehet tapasztalni, hogy kinek a receptjei működnek változtatás nélkül. Nálam egyértelműen Édes és keserű viszi a pálmát, ebben valószínűleg az is közrejátszik, hogy ugyanazokkal a hozzávalókkal dolgozunk itt Svájcban.
A képeinél csak a sütijei verhetetlenebbek, ezúttal a legutóbbit, a fahéjas kuglófot nyúltam le. Csak annyit változtattam rajta, hogy nem tettem bele külön szódabikarbónát, hanem mindent a sütőporra bíztam (és belement egy egész tasaknyi), a cukormennyiséget csökkentettem 20 dkg-ra, és ebbe már egy zacskó vaníliáscukor is került, viszont belekevertem némi mazsolát. Karamellszószt nem készítettem, majd máskor.


Hozzávalók:
25 dkg liszt
egy tasak sütőpor
15 g őrölt fahéj
1 tk só
15 dkg puha vaj
20 dkg cukor (lehetőleg barna)
1 tasak vaníliáscukor
4 tojás
1 dl tej
egy marék mazsola

Elkészítés:
Elektromos mixerrel összekeverem a puha vajat a cukorral, vaníliáscukorral, majd hozzáadom a tojásokat, és addig keverem, amíg sűrű krém nem lesz belőle. Innentől folytatható fakanállal vagy spatulával. Hozzákeverem a lisztet, sütőport, sót és fahéjat, majd hozzáadom a tejet. A végén belekeverem a mazsolát (nem áztattam be előtte, de egy kis rummal erősíthető).
180 fokon 35 perc alatt előzetesen jól kivajazott kuglófformában megsütöm, majd hagyom kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése