2017. március 26.

Chicken satay

A mogyoróvajat én alapvetően emberi fogyasztásr kevéssé alkalmas dolognak tartom, de ebben az esetben megbocsátok neki. Sőt.
Ausztráliában készített Zsuzsa egyik vacsira kb. ötféle curryt, satay volt az egyik. A gyerekeknek ízlett, nekünk is, így gyorsan kerestem egy receptet itthonra is. Gyerekbarát módon nem nyárson sütött csirkéhez adtam a szószt, hanem belekevertem az előre megsütött csirkedarabokat.

Hozzávalók:

A húshoz:
Kb 40 dkg csirkemell felkockázva
120 ml kókusztej (nyugodtan lehet több is, én kb kétszer annyit öntöttem hozzá, hogy elhszanáljam a fél literes dobozt)
1 gerezd fokhagyma szétnyomva/reszelve
1 tk curry por
1,5 tk barna cukor
0,5 tk só
0,5 tk bors

A szószhoz:
250 ml kókusztej
1 ek curry por
170 g mogyoróvaj
300 ml csirke alaplé
50 g barna cukor
3 ek citrom vagy lime lé (én limeot használtam, szerintem kell az a plusz savasság)
2 tk szójaszósz

Elkészítés:
Összekeverem a pác hozzávalóit, beleteszem a csirke darabokat, és legalább 2 órára a hűtőbe teszem.
Közben mindent összekeverek a szószhoz, és lassú tűzön, olyamatosan keverve összefőzöm. A mogyoróvaj szépen föl fog olvadni, nem kell nagyon izmozni az eredetileg ragacsos cuccal.
Páccal együtt megsütöm a csirkét, a pácból nem sok fog maradni. A végén belekeverem a csirkét a szószba.
Rizzsel, esetleg friss korianderrel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése