2016. február 14.

Már megint egy új csokitorta


Ez a csokitorta nem olyan fojtogatóan tömény - ami ellen semmi kifogásom -, mint a "nagyon" verzió, és van benne egy titkos hozzávaló. És abból nem is kevés. Persze BBC Food recept, sütni onnan a legtutibb. Csak egy picit változtattam rajta, főleg az elkészítésén.

Hozzávalók:
200 g vaj
250 g cékla (megfőzve)
200 g keserűcsoki
135 g liszt
1 teáskanál sütőpor
3 evőkanál cukrozatlan kakaópor
5 tojás
190 g cukor

Elkészítés:
Kikenek és sütőpapírral kibélelek egy 24 cm átmérőjű kapcsos tortaformát. A sütőt előmelegítem 180 fokra.
A céklát késes robotgépben pürésítem. A tojásokat szétválasztom, a fehérjéből kemény habot verek. Egy másik tálban a sárgáját fehéredésig keverem a cukorral. Felolvasztom a vajat, hozzákeverem a csokit, és hagyom, hogy felolvadjon benne. Ha a csoki elég kis darabokban van, akkor nem kell semmi plusz melegítés.
A tojásos kevekérhez hozzáadom a lisztet, sütőport és kakaót, majd a céklát. Utána belekeverem a kihűlt vajas-csokis masszát. Alaposan belekeverem a tojásfehérjehab egyharmadát, hogy fellazítsam a tésztát, majd óvatosan beleforgatom a maradékot. Mehet a formába.
Kb. 40 peerc alatt sül meg.

Lehet magában enni, lekvárral, tejszínnel. Én - egyéb alapanyagok hiányában - kikevertem egy kis tejfölt vaníliával, citromlével, cukorral, kb. mint egy túrógombóchoz.

A célka miatt kiszáradásra nem hajlamos süti. Az eredeti receptben megy bele 4 evőkanál erős kávé is, ami gyerekmentes háztartásban jó ötlet. Gyerekesben öngól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése