2011. október 9.

Tökös hétvége

Elkezdődött a tökszezon, ennek örömére szegény Andris többféle formában is ezt ehette. És rájött, hogy szereti.


Sütőtök krémleves
Hozzávalók:
kb 1 kg tök, magjai kikaparva, húsa felkockázva
3 szem krumpli, meghámozva, felkockázva
1 fej hagyma
1 zöldségleveskocka (én jelenleg a Knorr Bouillon Töpflit használom)
só, bors
szerecsendió
1,5 dl tejszín

Elkészítés:
A hagymát kis olívaolajon megdinsztelem. Hozzákeverem a tök- és krumplikockákat, és felöntöm vízzel, majd belekeverem a leveskockát. Fűszerezem, és addig főzöm, amíg a zöldségek meg nem puhultak. Összetumixolom, belkeverem a tejszínt, és pár perc alatt összeforralom.

Tálaláshoz a levesre cseppentek egy kis tökmagolajat, illetve megszórom szárazon pirított tökmaggal.
Készítettem hozzá sajtos pirítóst is: egy serpenyőben baguette-szeleteket kis olívaolajban megfuttattam, majd mindkét oldalukra sajtot reszeltem, és jól belenyomkodtam a kenyérbe. Száraz serpenyőben barnára sütöttem őket, a kenyerek teljesen beszívják a sajtot.


A desszert is tökkel készült, a receptet Jamie Oliver 'Jamie at home' sorozatából írtam ki. (Ebben a videóban 10:06-tól.)


Tökös muffin
Hozzávalók (12 muffinhoz):
20 dkg tök
20 dkg cukor
2 tojás
egy csipet só
15 dkg liszt
1 tk sütőpor
1/2 tk őrölt fahéj (és én hozzátettem egy kis őrölt szegfűszeget is, de tényleg csak picit)
90 ml olívaolaj
tetszés szerint mazsola vagy dió, de el is lehet hagyni

Elkészítés:
A tököt megpucolom, és nyersen felkockázom (Jamie szerint a sonkatököt meg sem kell hámozni, csak jól megmosni). Konyhai robotgépben szinte pépesre aprítom, majd utána dobom a többi hozzávalót is. Maradhat benne a késes kar, szépen össze fogja keverni a tésztát. A végén beleforgatom a mazsolát vagy a diót (vagy mindkettőt, vagy egyiket sem). Kivajazott muffinformákat 3/4-ig megtöltök a keverékkel, és 180 fokon 20 perc alatt megsütöm.

Hozzá való szósz:
Összekeverek fél doboz tejfölt egy fél citrom lereszelt héjával és egy pici citromlével, majd belekeverek ízlés szerint porcukot és vaníliás cukrot. Kevésbé lesz folyós, ha fele-fele arányban készül tejfölből és natúr vajkrémből (pl. Philadelphia).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése