2010. november 24.

Lokális klasszikus

Hétvégére kivételesen nem csődítettünk magunkhoz vendégeket, úgyhogy csak kettőnkre főztem.
A fő attrakció a Züri (Zürcher) Geschnetzeltes volt, ami alapvetően hús gombás szósszal. Receptet nem kerestem, a saját fejem után mentem, de a végeredmény eléggé meggyőző lett.
Rösti dukál hozzá, a receptet Jackéktől tanultam.

(A fénykép olyan katasztrofális lett, hogy ezt most nem osztanám meg inkább a kedves olvasóközönséggel.)

Züri Geschnetzeltes

Hozzávalók 4 személyre:
fél kiló hús - eredetileg borjú, én disznót használtam
20 deka gomba
1 kisebb vöröshagyma
egy nagyobb lötty fehérbor
1,5 dl tejszín
Worcester-szósz, illetve jobb lenne a demi-glace, vagy mindkettő
petrezselyem vagy kakukkfű
só, bors

Elkészítés:
A hagymát felaprítom, megdinsztelem, megpirítom rajta a csíkokra vágott húst. Rádobom a gombát, sózom, borsozom, újabb 5 percig párolom. Felöntöm tejszínnel, borral, hozzáadom a demi-glace-t vagy a Worcester-szószt. Ha kakukkfüvet használok, az is belemehet most, ha petrezselymet (frisset), akkor csak a legvégén. Addig rotyogtatom, amíg a a szaft besűrűsödik, esetleg csalok, és egy pici liszttel besűrítem. Nekem az utóbbi taktika jött be.


Rösti

Hozzávalók 2 személyre:
fél kiló krumpli (a picit lisztesebb fajtából)
2 ek vaj
olívaolaj

Elkészítés:
Héjában félig megfőzöm a krumplit (nem szurkálom közben), kihűtöm, meghámozom, nagylyukú reszelőn lereszelem. Egy teflonserpenyőben olívaolajat hevítek, belekanalazom a reszelt krumplit, és lenyomogatom. Két oldalról egy evőkanálnyi vajat teszek a krumpli mellé, elolvad, és becsorog a krumpli alá. Egy-két perc sütés után lejjebb veszem a lángot, és még 8 percig sütöm. Ekkor egy, a serpenyővel legalább megegyező méretű tányért borítok rá, erre ráfordítom a röstit, majd a sült felével fölfelé visszacsúsztatom a serpenyőbe. Megint lenyomogatom, hogy szép formája legyen, magas lángon megkapatom, hogy szép kérge legyen, majd lejjebb véve a hőt a másik evőkanálnyi vajat is aláolvasztom, és 8 percig sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése